سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنل اس ام اس چیست

qb9j_w4.jpg

اگر بخواهید در مقیاس‌های بالا و برای افراد زیادی (مثلاً تمام مشتریان فروشگاهتان یا تمام خانم‌های زیر ?? سال تهران و یا هزاران موارد مشابه دیگر) اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، قطعاً نمی‌توانید یک موبایل دستتان بگیرید و برای همه اس ام اس بفرستید!

مطمئناً باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، این امکان را به شما بدهد تا به تمام کاربران‌تان یکجا پیامک بفرستید. پنل اس‌ام‌اس قرار است دقیقاً همین‌ کار را برای شما انجام بدهد. در این مقاله همه‌چیز را درباره یک پنل اس ام اس به شما توضیح می‌دهیم.

پنل اس‌ ام‌ اس چیست؟

اجازه بدهید که قبل از جواب دادن به این سوال، یک گفت‌وگویی بین خودمان داشته باشیم که اصلاً چه نیازی هست که شما یک پنل اس ام اس برای کسب‌وکارتان بخرید؟

چرا باید پنل اس ام اس داشته باشم؟

همان‌طور که قطعاً خودتان هم می‌دانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً می‌توانیم بگوییم که ??% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند. بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد به یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است. برای تمام کسب‌وکارهایی که‌ می‌خواهند در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است.

از طرفی دیگر، کسب‌وکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه را دارد. یک سامانه پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلا محله، شهر و …) کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبانتان برساند؟

بالاخره پنل اس ام اس چیست؟

خب! وقتش رسید تا برویم سراغ اصل مطلب! برای اینکه خوب با ماهیت پنل ارسال اس ام اس آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنم تا اول به مثال زیر توجه کنید:

حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل اس ام اس هم به همین سادگی است.

پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است که به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان‌تان را مدیریت کنید و برای آن‌ها پیامک‌ انبوه ارسال کنید.

حالا مشتریان شما می‌تواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگ‌تر اهالی یک شهر یا کشور را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی می‌توانید مشتریان خودتان را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

پنل اس ام اس چه قابلیت‌هایی در اختیار من می‌گذارد؟

یک پنل پیامکی که مناسب کسب‌وکار شما باشد، علاوه‌بر ویژگی‌های پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد؛ مثلاً می‌تواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک شما را به صنف یا دست? شغلی ویژه‌ای بفرستد. در ادامه تمام این ویژگی‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

قابلیت ارسال پیامک

شما می‌توانید در لحظه به شماره تمام مشتریان خودتان، ارسال انبوه انجام بدهید. اگر بانک شماره‌های شما کوچک است یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یک سامانه پیامکی، بانک شماره‌های حاضر و آماده‌ای وجود دارد تا شما بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن بازاریابی پیامکی‌تان را شروع کنید.

قابلیت دریافت پیامک

همان‌طور که شما می‌توانید از طریق پنل اس ام اس به مشتریان‌تان پیامک ارسال کنید، آن‌ها هم می‌توانند به شما اس‌ام‌اس بزنند!

در واقع پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریانتان است. شما از این طریق می‌توانید نظرات مشتریانتان را جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب بدهید و خیلی موارد دیگر که می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

قابلیت گزارش گیری

شاید تا اینجای داستان برای شما این پرسش پیش آمده باشد که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصد از پیامک‌های شما به دست مشتریانتان رسیده‌ است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟

پاسخ ما قطعاً برای شما رضایت‌بخش است. در یک پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که شما یک پیامک را ارسال می‌کنید می‌توانید ببینید که پیامک ارسالی شما در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت شما با سه وضعیت مواجه هستید:

  1. وضعیت رسیده به گوشی
  2. وضعیت رسیده به مخابرات
  3. نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه‌ شما بازگشت داده می‌شود.)

توجه داشته باشید در صورتی که پیامک شما به دست مشتری نرسیده باشد هزینه آن عیناً به شما بازگشت داده می‌شود و حتی می‌توانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.