سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش حجم درایو C بدون پاک شدن اطلاعات

افزایش حجم درایو C بدون پاک شدن اطلاعات

x1_vli1.png

دوست عزیز شما بسته را تهیه کرده بودید و تیم ما در کمتر از نیم ساعت به شما پاسخ داد اما به دلیل اینکه پاسخی از سمت شما بعد از گذشت یک ساعت دریافت نشده سوال شما از حالت ویژه به عادی تبدیل میشود افزایش حجم درایو C بدون پاک شدن اطلاعات
اما در مورد سوال شما در ادامه آموزش کار با دو نوع از این نرم افزار ها برای شما قرار داده شده که برای واضح تر بودن در این بخش برای مثال میخواهید حجم درایو C را تغییر دهید اما کلیت کار را میتوانید متوجه و به دلخواه خودتون تغییر ایجاد فرمایید
*** نکته بسیار مهم ***
در انجام تمام این مراحل امکان پاک شدن تمام اطلاعات و یا آسیب دیدن هارد شما وجود دارد و ما تنها به دلیل درخواست خودتون این آموزش را برای شما قرار دادیم در صورت بروز هرگونه مشکل در انجام این فرآیند تیم ما هیچ مسئولیتی ندارد و پیشنهاد ما حتما مراجعه به یک فرد متخصص برای انجام این کار میباشد
آموزش افزایش حجم درایو C با نرم افزار EaseUS
برای افزایش حجم درایو C بدون پاک شدن اطلاعات در ابتدا باید برنامه باز کنید.

در مرحله بعدی فرصت افزودن به حجم درایو C را دارید. برای این منظور باید ابتدا با کم کردن فضای پارتیشن‌ها (Shrink) قابلیت استفاده به فضاهای بلا استفاده درایو C دهید.

بنابراین روی درایوکلیک کرده و گزینه Remove/Move را انتخاب کنید. سپس با کشیدن انتهای پارتیشنی نزدیک درایو C است آن را به این درایو متصل کرده و فضای خالی را مورد استفاده قرار دهید.

و در نهایت تغییراتی که وارد شده است را تایید کنید.

 

روش دوم
انجام کار طی سه مرحله
 
مرحله ?: درایوی که فضای خالی زیادی دارد را پیدا کرده و با کاهش دادن آن فضای یک فضای خالی ایجاد کنید.
 

مرحله ?: فضای خالی را به پارتیشنی که قرار است گسترش یابد اضافه کنید.
 

مرحله ?: حجم را افزایش دهید (برای مثال درایو C)
 
 

نحوه ی ایجاد فضای خالی
 
مرحله ?:
 
روی درایوی که فضای خالی زیاد دارد راست کلیک کرده و گزینه ی “Resize/Move” را انتخاب کنید.
 
 

مرحله ?:
 
بعد از آنکه گزینه ی “Resize/Move” را انتخاب کردید باید به وسیله ی غلتک موجود با حرکت دادن آن به چپ و راست میزان فضای درایو مشخص شده را تعیین کنید.
 
 
 

مرحله ?:
 
هنگامی که فضای خالی در کنار درایوی که قصد گسترش آن را دارید نیست، باید فضای خالی را به وسیله ی جابجایی بین درایو های دیگر به درایو مورد نظر منتقل کنید.
 
 

مرحله ?:
 
در این مرحله شما فضای خالی را در کنار درایو بوت سیستم خود خواهید دید و میتوانید با جابجا کردن غلتک درایو مورد نظر را گسترش دهید.
 
 

مرحله ?:
 
کافیست تغییرات اعمال شده را با کلیک بر روی گزینه ی “Apply changes” ثبت کنید.

 
 

منبع:آموزش کوچک کردن یک پارتیشن