سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لزوم استفاده از رک در پروژه های دوربین مداربسته

لزوم استفاده از رک در پروژه های دوربین مداربسته

در این مقاله به مزایای استفاده از رک در پروژه های دوربین مداربسته میپردازیم .
همانطور که میدانید ، سیستم های مداربسته کاربرد کنترلی و امنیتی دارند . همچنین دستگاه ضبط و کنترل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رک چیست ؟

برای حفظ امنیت دستگاه ضبط که به دلیل جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز و خرابکاری یا دخل و تصرف در تصاویر ضبط شده ، دستگاه ها را در محفظه ای کابینت شکل با درب  شیشه ای یا فلزی و یا ترکیبی از این دو قرار میدهند. این محفظه های کابینت شکل رک نام دارد.

رک ها در انواع و اندازه های مختلف در بازار موجود میباشد .
بعضی از دوستان و همکاران بر این عقیده اند که رک صرفا برای سیستم های شبکه و سوئیچینگ استفاده می شود ، در صورتی که این موضوع صحیح نیست .

استفاده از رک برای سیستم دوربین مداربسته

طبق توضیحات داده شده ، بزرگترین توجیح استفاده از رک در سیستم های مداربسته حفظ امنیت دستگاه میباشد .

نکته بعدی که حائز اهمیت است ، فیش ها و اتصالات کابل های دوربین به دستگاه می باشد که در اکثر موارد شاهد بوده ایم که بعد از گذشت زمان با کوچک ترین حرکت و لرزش دستگاه ، تصاویر قطع می شود . علت آن جابه جا کردن دستگاه به دلایل مختلف مثل نظافت و گردگیری و یا جابجایی محل استقرار دستگاه به دلیل تغییر دکوراسیون است .

 

فیش های BNC ، هر چقدر هم استاندارد لحیم یا پیچ و یا پرس شده باشند ، به مرور زمان و بعد از تکان خوردن های متوالی از جای خود خارج شده یا اتصال آنها ضعیف میشود که این موضوع باعث قطع شدن تصاویر می شود. حال اگر این دستگاه و متعلقات داخل رک قرار داده شوند دیگر نیاز به نظافت نداشته و لزومی برای جابجایی آن نیست .

دلیل دیگر برای استفاده از رک در سیستم مداربسته این است که گاهی در پروژه ها از آداپتور مرکزی به عنوان منبع تغذیه استفاده می شود و تنها جایی که برای این قطعه از متعلقات سیستم  ،امن و مطمئن است جایی جز رک نخواهد بود . دلیل اطمینان از امنیتمنبع تغذیه مرکزی ، این است که با آسیب دیدن آداپتور یا قطع برق220 و یا با جدا شدن یکی از کابلهای خروجی 12 ولت همه تصاویر به کلی قطع خواهد شد.

 

برق رک

رکهای استاندارد اغلب دارای یک یا دو فن ( هواکش و خنک کننده ) هستند و نیاز به برق دارند ، همچنین برق دستگاه و منبع تغذیه مرکزی از برق رک تامین خواهد شد .

 

سعی کنید حدالامکان از نزدیکی رک و از پشت پریز ها برق تهیه کنید که قابل قطع کردن نباشد و یا استاندارد ترین حالت برای تامین برق رک ، تهیه برق از کنتور اصلی می باشد ، به طوری که برای برق رک یک فیوز مینیاتوری به صورت جداگانه تهیه شود .

چه نوع رک برای کار ما مناسب است ؟

عموما رک ها در ابعاد و سایز های مختلف در بازار عرضه می شوند.

شما میتوانید بسته به ابعاد دستگاه و تعداد آن و نیز متعلقاتی که باید در کنار دستگاه قرار بگیرد مثل منبع تغذیه و در برخی از موارد مانیتور ، از رک های مختلف و با تعداد سینی مورد نیاز خود ، استفاده کنید.

پیشنهاد میشود از کوچکترین رک که برای قرار دادن حداقل یک دستگاه و آداپتور میخواهید استفاده کنید ، از اندازه 6 یونیت کوچکتر نباشد.

  1. خرید دوربین مدار بسته
  2. نصب دوربین مداربسته
  3. هایک ویژن
  4. دوربین مداربسته هایک ویژن