سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز چیست؟

لایه باز اصطلاحی است که گرافیست ها و طراحان طرح های گرافیکی به فایل های قابل ویرایش خود می دهند. طرح های لایه باز توسط نرم افزار هایی مثل فتوشاپ و ایلستریتور تولید می شوند و از لایه های مختلفی که روی هم قرار می گیرند ساخته می شوند و چون این لایه ها تفکیک شده و مرتب هستند ویرایش آن ها به سادگی قابل انجام است. در تصویر زیر لایه های یک تراکت تبلیغاتی را مشاهده می کنید که به صورت تفکیک شده و مرتب در پوشه های جداگانه قرار گرفته اند.

 

 

 

 

کاربرد طرح های لایه باز:

صاحبان کسب و کار از گذشته تا کنون به دنبال روش های مناسب برای معرفی مشاغل خود بوده اند. امروزه روش های مختلفی برای معرفی و تبلیغ کسب و کار و مشاغل وجود دارد اما در بیشتر موارد این روش ها هزینه بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهند. ضمن اینکه در طولانی مدت نتیجه بخش هستند.

یک روش تبلیغاتی موثر و کم هزینه برای تبلیغ مشاغل و خدمات استفاده از کارت ویزیت های خاص ، بنر های شهری جذاب ، تراکت های رنگی ، فاکتور ها و سربرگ های رسمی است. به لطف وجود فایل های لایه باز صاحبان کسب و کار ها می توانند سلیقه و برند خود را بر روی این طرح ها اعمال کنند و طرح منحصر به فرد خود را ایجاد نمایند.

این طرح ها معمولا توسط طراحان حرفه ای در موضوعات مختلف و در غالب کارت ویزیت ، بنر ، تراکت ، تایپو گرافی و ... طراحی و آماده می شوند و بصورت رایگان و یا با پرداخت مبلغی در اختیار سایر طراحان قرار می گیرند.

 

معرفی خدمات فروشگاه سان گرافیک

سان گرافیک یکی از فروشگاه ‌های ایرانی معتبر با سابقه کاری بالاست که در عرضه و فروش انواع طرح لایه باز فعالیت می‌کند. این شرکت طرح های متنوع و جدیدی را برای معرفی کسب و کار و تبلیغ خدمات به مشتریان ارائه می‌دهد. این طرح ها از انعطاف بالایی برای هماهنگی با هر نوع کسب و کاری برخوردار هستند.

سان گرافیک در واقع نمونه ایرانی وبسایت انگلیسی زبان فری پیک است. از جمله مزیت های سان گرافیک طراحی متناسب با ذوق و سلیقه ایرانی است.

 

خرید کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات در کسب و ‌کار و مشاغل مختلف است. این روش هزینه چندانی به همراه ندارد و برای کلیه مشاغل قابل انجام است. کارت‌های ویزیت بهتر از هر ابزار و روشی می‌توانند اطلاعات تماس صاحبان مشاغل را در اختیار مشتریان قرار دهند. این کارت ها اگر به شکل اصولی و حرفه‌ای طراحی شده باشند، در مدت کوتاهی مشتریان متناسب با اهداف شغلی را جذب می‌کنند.

برای انتخاب طرح کارت باید به چند نکته توجه کرد:

  • هر کارتی بسته به نوع کسب و کار و خدمات با بولد کردن و تمرکز بر روی ویژگی‌های خاص همچون رنگ، گرافیک و... طراحی می‌شود. به عنوان مثال برای کارت ویزیت سالن پیرایش آقایان الگوهای خاص و لاکچری می‌توانند زیبایی بصری و گرافیکی مورد نظر را به وجود آورند. در واقع کارت‌های آرایشگری زنانه و مردانه باید به شکل شیک و زیبا و طراحی شوند. رنگ مشکی صنف آرایشگران مرد را به خوبی توصیف می‌کند. بنابراین در کارت ویزیت های لاکچری آرایشگاه مردانه از این رنگ استفاده می‌شود.

w2_ezg3.jpg

  • انتخاب پس زمینه مناسب برای طراحی گرافیک از دیگر شگردهای عالی برای جلب نظر مشتری است. معمولاً پس زمینه های طرح دار گزینه مناسبی برای طراحی کارت هستند. با انتخاب طرح و رنگ مناسب می‌توان نوشته های کارت ویزیت را برجسته تر و مشخص تر کرد.

چرا از سان گرافیک کارت ویزیت می‌خریم؟

طرح‌های کارت‌ویزیت به شکل لایه باز کار شده و امکان ویرایش آن‌ها وجود دارد. مشتریان می‌توانند چینش لایه‌ها، متن کارت ویزیت و رنگ بندی آن را به سلیقه خود شخصی سازی کنند. همچنین طراحی این کارت‌ها متناسب با فرم‌ عمومی چاپخانه های کشور بوده و محتوای این طرح‌ها نیز از نظر کیفیت، سایز، خطوط برش، رنگ بندی بعد از چاپ شدن با استانداردها و قوانین چاپ مطابقت دارد. بنابراین صاحبان مشاغل هیچ گونه مشکلی در استفاده از طرح های کارت ویزیت لایه باز نخواهند داشت.

مزایای داشتن کارت ویزیت حرفه ای

کارت بیزنس به دلایل مختلفی خریداری می شود. مهم ترین دلایل خرید این کارت ها را می‌توان در مزایای زیر خلاصه‌ کرد:

  • کارت مناسب می‌تواند چهره کاری را تثبیت و برجسته کند.
  • شبکه‌سازی با این کارت ها به سهولت انجام می‌شود.
  • با این کارت ها می‌توان به راحتی با مشتریان و سایر کاربران تعامل برقرار کرد.
  • هویت و برند مشاغل با چنین تبلیغاتی مطرح می‌شود.

 

عرضه انواع کارت ویزیت

کارت های ویزیت می‌توانند مربوط به خدماتی نظیر خوراک، پوشاک، خدمات و مشاغل، فروشگاه و... باشند.

به‌طور مثال کارت ویزیت وکالت یکی از کارت های خاص است که با حساسیت بالایی طراحی می‌گردد. چون شغل وکالت بسیار رقابتی بوده و نیاز به ترفندهای جذب مشتری دارد.

برای طراحی کارت های وکالت باید چند نکته مد نظر باشد:

  • این کارت ها با تلفیقی از رنگ روشن و تیره طراحی شود تا تاثیرگذار باشد.
  • آرم یا لوگوی وکیل مربوطه باید در ویرایش کارت‌ویزیت درج شود. این لوگو بهتر از هر توضیح دیگری هویت وکیل را معرفی می‌کند.
  • برای طراحی حرفه‌ای این کارت ها می‌توان از رنگ‌های معنی‌دار یا جسورانه نیز بهره‌مند شد.

 

 

کارت ویزیت رستوران نیز یکی از کارت های ترغیب کننده و تشویق‌کننده مشتریان برای آمدن به رستوران است. المان های مربوط به غذا، طرحی از غذاهای خوشمزه و متنوع، میز آرایی رستوران، عکس جذاب از سرو رستوران و... می‌تواند انگیزه لازم برای مشتری جهت سرو غذا در رستوران را به‌وجود آورد. کارت‌های ویزیت رستوران باید حس و حال خاصی را در مشتریان ایجاد کنند. به همین علت تنوع رنگی در مورد این کارت ها اهمیت زیادی دارد.

 

 

کارت ویزیت تعمیرگاه اتومبیل، گل فروشی، آموزش زبان، کیف و کفش، لبنیات و... از دیگر طرح‌های لایه باز سان گرافیک است.

 

خرید تراکت

تراکت ها قدرت بالایی در اطلاع رسانی دارند و نسبت به سایر روش های تبلیغاتی هزینه بسیار کمی را به خود اختصاص می دهند. در بیشتر موارد این روش اطلاع رسانی برای تکمیل روند تبلیغات مورد توجه قرار می گیرد.

ضمن اینکه می تواند حاوی شعار یا پیام به مشتریان نیز باشد. البته استفاده از تراکت صرفا مختص تبلیغ مشاغل نیست. تراکت ها برای اطلاع رسانی در موارد خاص همچون رویداد های سیاسی،  اجتماعی، کنسرت، جشنواره و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

برای چاپ تراکت از سایزها و کاغذ های مختلفی استفاده می شود. سایز A4 ، A5 ، A6  (معادل با کارت پستال) و  dl(معادل یک کارت تبریک) سایز های تعریف شده برای چاپ تراکت است. جنس کاغذ های تراکت نیز می تواند از نوع تحریری ، کتان ، گلاسه و ... باشد.

تراکت ها نخستین روش های تبلیغاتی و نشر اخبار بودند که با گذشت سال ها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.چنین روش هایی در تبلیغات بسیار مقرون به صرفه بوده و امکان جا دادن اطلاعات بیشتر از مشاغل و خدمات را فراهم می کند. ضمن اینکه نیاز به دسترسی به اینترنت ندارد و هر فردی می تواند از آن بهره مند شود.

 

خرید بنر از سان گرافیک

تبلیغات با بنر می تواند گزینه مناسبی برای توسعه کسب و کار باشد. بنر ها را می توانید در مکان های واقعی یا مجازی مورد استفاده قرار دهید. طرح و الگوی بنر تاثیر زیادی در مشتریان دارد به عنوان مثال برای طراحی بنر آرایشگاه مردانه می توان از یک چهره جوان و جذاب با استایل موی متفاوت استفاده کرد.انتخاب چنین الگویی در رنگ ، تم و گرافیک مناسب می تواند متن بنر را جذاب و خواندنی کند و مشتری را ترغیب به کلیک ، بازدید و ... نماید.

سان گرافیک برای مشتریانش امکان ویرایش بنر را با توجه به نوع کسب و کار و اطلاعات شغلی فراهم می کند. این مجموعه تنوع لازم برای طراحی بنر را در نظر گرفته و تناسب لازم در بنر را به خوبی رعایت کرده است.

 

 

 

 

نحوه خرید و دانلود طرح لایه باز از سان گرافیک

شما می توانید به سادگی و در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه بصورت رایگان در سان گرافیک ثبت نام کنید و از طرح های متنوع پولی و رایگان آن استفاده نمایید. طرح های منتشر شده در سان گرافیک با فرمت پی اس دی در سایت قرار گرفته اند تا مشتریان عزیز بتوانند به راحتی بر اساس سلیقه خود آن ها را ویرایش کنند.

 

جمع بندی

امروزه برای راه اندازی و پیشرفت در هر نوع خدمات ، مشاغل و کسب و کاری نیاز به تبلیغات ، معرفی و جذب مشتری وجود دارد. همیشه در نظر داشته باشید که کارت ویزیت هویت کسب و کار شماست ، در انتخاب آن نهایت دقت را بکار گیرید.

https://www.ted.com/profiles/32141138/about
https://www.behance.net/lorafowler
https://lorafowler2.livejournal.com/profile
https://www.quora.com/profile/Lora-Fowler-6
https://www.twitch.tv/lorafowler2
https://www.openstreetmap.org/user/LoraFowler2
https://www.tripadvisor.com/Profile/loraf737
https://www.4shared.com/u/eTIw17rN/LoraFowler2.html
https://www.indiegogo.com/individuals/28245566
https://www.mixcloud.com/LoraFowler2/
https://www.sbnation.com/users/LoraFowler2