سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی ویلا ایرانی

مدل‌سازی و طرح‌ ریزی در طراحی معماری یا ایجاد تصویر ذهنی خیالی یا واقع گرایانه در معماران بیشتر در طراحی ویلا نمود پیدا می کند.هنر یا فرایند نقش زدن برای نشان دادن بهترین طرح و افزودن بهترین فرم زیباشناختی سنجیده شده، خلاقیت معماری را در آرشیتکت‌های رشته طراحی معماری مخصوصا ویلا به ارمغان آورده است. 

به سبب وجود تراکم بالای شهرها، طراحی و ساخت ویلا در نواحی غیر شهری تبدیل به گرایش محبوب و رایجی در حوزه ساخت و ساز فضاهای مسکونی شده است.

ویلا به عنوان زیر مجموعه ای از منازل مسکونی، فضای سکونتی است که علاوه بر ویژگی های عمومی سکونت پذیری، دارای ظرفیت ها و ویژگی هایی است که مختص یک زندگی آرام وگذران اوقات مفرح است.
ویلا یک منزل مسکونی برای تعطیلات و تفنن می باشد گرچه می تواند بنابر شرایطی برای اقامت دائم نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی ویلا  زمستان-روستیک

به دلیل وجود فضای باز در اطراف بنای ویلا طرح و عملکرد ویلا پیوسته و در ارتباطی تنگاتنگ با فضاهای بیرونی و طبیعی شکل می گیرد.
وجود این فضا، آزادی نسبی برای ایجاد طرح های متنوع در فضاهای داخلی و خارجی ویلا فراهم می آورد و به لطف تکنولوژی در حال پیشرفت خلق فرم های خلاقانه و متنوع امکان پذیر است.
ارتباط با محیط پیرامونی از طریق بازشوها و فضاهایی مانند ایوان ها، بالکن ها و تراس ها بدون محدویت دید، مهمترین عامل جذابیت ویلاها می باشد ولی این ارتباط به گونه ای است که مخل حریم خصوصی نمی شود.

وسعت فضایی ویلا می تواند در خدمت ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی و خانوادگی قرار گیرد، بدین رو یک فضای مسکونی چندمنظوره با هدف ارتقای کیفیت زندگی و برآوردن نیازهای مادی و روانی خلق می شود.

واژه شناسی ویلا

در زبان انگلیسی و فرانسه ویلا به ساختمان هایی با چهار نما که در مناطق ییلاقی ساخته می شود گفته می شود.
در ایران ویلا به خانه های مسکونی با فضاهای باز و چهار نما آزاد ،که اغلب در حومه شهرها و نواحی خوش آب و هوا ساخته می شود،اطلاق می شود که برای تعطیلات و گذراندن اوقات فراغت و یا سکونت دائم مورد استفاده قرار می گیرد. 

چرا طراحی ویلا؟

 مدل‌سازی ویلا یا نقشه‌کشی ویلا یا نقشه‌ریزی ویلا عنوان‌هایی هستند که در رشته معماری فقط مربوط به ظاهر ویلا نیستند؛ بلکه استفاده درست از کانسپت‌های فضایی، ترسیم تصویر ذهنی و اصول طراحی ویلا را شامل می‌شود.

نقشه ویلا، ترسیمی از فضاهای موجود، فضاهای بلااستفاده، فضاهای بکر را برای معمار به وجود می‌ آورد به طوری که معمار با خلاقیت می‌تواند با استفاده از هوش خود که با ایده آل‌های کارفرما که وجود دارند و با ابزارهایی که در اختیار دارد پیش طرح ویلا یا اسکیس طراحی ویلا را به کارفرما ارائه دهد.

گروه معماری ویلا1000 با در اختیار داشتن بهترین آرشیتکت‌های طراح با تجربه، بیش از 15 سال این امید را به کارفرمایان خود می‌دهد که با داشتن 800 نمونه طراحی ویلا و 142 پروژه ساخت ویلا، نیازی را در هیچ یک از مراحل کار از طراحی تا مشاوره تا اجرا حس نکنند و با خیال مطمئن پروژه خود را به ثمر برسانند.

تماس با ما و مشاوره 

 نگاه گذرا به برخی از پروژه های طراحی ویلا

طراحی ویلا

 

طراحی ویلا

 

چگونه طراحی ویلا صورت می‌پذیرد؟

طراحی ویلا تخصص ماست.اولین تیم تخصصی طراحی ویلا در ایران با 15 سال سابقه طراحی و ساخت ویلا همراه با مشاوره و برآورد هزینه رایگان جهت طراحی و اجراِی ویلا

در آتلیه طراحی ویلای رضا طاهری (villa1000)، پس از ورود کارفرما، نمونه طرح‌های ویلا که بالغ بر 600 پروژه طراحی است در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد؛ این مرحله که پیش نیاز صحبت است، اطمینان خاطر بیشتری به کارفرما می‌دهد که با چه شرکتی قصد امضای قرارداد را دارد، برای شرکت ما بسیار حائظ اهمیت است.

پس از اینکه ترسیم ذهنی آینده طرح ویلا صورت پذیرفت، در صورت صلاح دید کارفرما امضای قرارداد طراحی پلان ویلا، طراحی نما ویلا، طراحی محوطه ویلا، طراحی داخلی ویلا و در نهایت در صورت خواست کارفرما ساخت ویلا صورت مییپذیرد.در طول کلیه مراحل امکان مشاوره تخصصی از مشاوران مجرب ویلا1000 وجود خواهد داشت.

شروع اجرای طرح پلان و کانسپت اولیه ویلا

 پس از امضای قرارداد؛ نحوه انجام کار،جلسات و زمان لازم برای طراحی ویلا و تفاهم اولیه، معماران ابتدا شروع به طراحی پلان اولیه ویلا می‌کنند، این پلان برگرفته از سلایق و اصول و صحبت‌های صورت گرفته انجام می‌پذیرد.انتخاب سبک طراحی‌ ویلا که شامل طراحی‌ ویلا مدرن،کلاسیک یا روستیک می‌شود نیز شامل خواهد شد(پیشنهاد ویلا1000 این است که نمونه کارهای ما را که بر اساس سبک طراحی دسته بندی شده اند را دیدن بفرمایید).

پس از این مراحل،اسکیس یا طرح اولیه ویلا صورت می‌پذیرد، در ادامه هم برای اینکه ایرادهای احتمالی و نقطه نظرات دریافت شود جلسه‌ای گذاشته میشود و در نهایت ترسیم طرح اولیه، پلان و سبک ویلا تکمیل مییشود.

چه وقت طراحی اصلی ویلا آغاز خواهد شد؟ 

پس از اینکه طراحی پلان و طرح اولیه (اسکیس) به پایان رسید، معمار طراح با استفاده از ابزارهایی که دارد (که برنامه‌ای که روی آن طراحی انجام می‌شود برنامه طراحی 3dmax است) شروع به طراحی ویلا با استفاده از طرح اولیه و پلان می‌کند (زمان لازم این مرحله نیز توسط مدیر آتلیه به کارفرما گفته خواهد شد).در این مرحله اوج خلاقیت معماری در ویلا نمایان خواهد شد؛ هوش و حس معمار و تصویر ذهنی معماری که در ذهن دارد کمک می‌کند تا ترسیم و دیزاینی که در ذهن معمار وجود دارد با حس زیبایی شناختانه که در ذهن خود پرورش داده است در هم آمیخته شود و یک طراحی‌ ویلا رویائی طبق سلیقه کارفرما ارائه کند.

پس از طراحی رندر، کارفرما این حق را خواهد داشت تا بتواند طبق خروجی طرح ویرایش انجام دهد که ضوابط آن در قرارداد قید خواهد شد. 

چه چیز را در ساخت ویلا باید مورد توجه قرار دهیم؟ 

  • منابع مالی را  مورد نظر قرار دهید.
  • شرکت طراحی ویلا‌ انتخاب کنید که تخصصی کار می‌کند.
  • همواره در روند طراحی قرار گیرید همچنین با مشاور یا طراح خود در تماس باشید.
  • مجوزهای ساخت ویلا را در منطقه خود را مورد بررسی قرار دهید.
  • با برنامه پیش بروید و از کارشناسان کمک بگیرید.
  • از مشورت گرفتن نترسید، از آن به بهترین نحو استفاده کنید.
  • سبک طراحی ویلا، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید. 

چه طراحی ویلا، برای داشتن یک ویلای زیبا، لازم و تاثیرگذار است؟ 

چرا طراحی ویلا، برای داشتن یک ویلای زیبا لازم و تاثیرگذار است؟

امروزه ساخت ویلا در نقاط بسیاری از کشور رایج است. اما هر خانه ویلایی با هر طرح و کیفیتی، زیبا، راحت و مورد پسند کارفرمایان نیست. در اینجاست که اهمیت طراحی در ویلا خود را نشان می‌دهد.

طرح خوب، زیر بنای یک ویلای لوکس و شیک است.

 طراحی هنرمندانه ویلا با دید به خصوصیات سایت ویلا، ابعاد زمین، تعداد طبقات، خواسته های کارفرمایان شکل میگیرد. قبل از مرحله ساخت، در طرح ویلا، پلان ویلا مجسم میشوند. نرم افزارهای پیشرفته مدلسازی، افراد را قادر می سازد طرح ویلای شخصی خود را قبل از ساخته شدن ببینند و هر تغییری که می خواهند را در آن اعمال کنند.طراحی اصولی ویلا در واقع اصلی‌ترین قدم برای داشتن یک ویلای زیبا است و اگر این قدم اصولی و صحیح برداشته شود ساختمان ویلا زیبا، منحصر به فرد و پاسخگو به تمام نیازهای ساکنان خواهد بود.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا به سبک مدرن گرایشی است در حوزه طراحی‌های ویلا که بر مبنای معماری سبک مدرنیسم میباشد.طراحی حجم، نقشه ویلا مدرن و همچنین نمای ویلا مدرن همگی در این رویکرد معماری صورت میپذیرد. 

این سبک، امروزه با عنوان سبک جهانی شناخته میشود.ویلاهای مدرن متعلق به مکان و زمان خاصی نیست بنابراین مورد توجه بسیاری از فعلان حوزه ساخت ویلا قرار دارد.بدین رو در حوزه طراحی و اجرای ویلا و همچنین محوطه سازی ویلا دارای محبوبیت بسیار است.

ایده مدرن ویلا میتواند در غالب ویلا آپارتمان، ویلا یک طبقه یا ویلا مدرن دوبلکس بروز یابد.

نمای ویلا مدرن دارای سطوح شیشه خور وسیع است که از ترکیب احجام ساده شکل می گیرد.این گشودگی فضایی همراه با بازشوهای بزرگ، فضای داخلی ویلا را روشن ساخته و آن را به محوطه ویلا پیوند می‌دهد.این سطوح ارتباط قوی با فضای محوطه ویلا ایجاد میکنند و حسی از سبکی به وجود می آورند.

مصالح ساخت ویلا مدرن:

مصالح ساخت ویلا مدرن عموما بتنی سیمانی است که رنگ های خنثی و سفید در آن استفاده میشود.

اگرچه بتن و فولاد  متریال اصلی برای بناهای مدرن هستند اما با رویکردهای معاصر و پست مدرن، از تنوعی از متریال می توان برای ساخت ویلای مدرن و اجرای نما ویلا بهره برد.

ویژگی‌های شاخص ویلا مدرن عبارتند از:

  • سادگی
  • کارکردگرایی
  • توجه به طبیعت و تندیس گرایی
  • حذف تزئینات و المان‌های زائد
  • شفافیت
  • پلان‌های باز
  • ترکیب احجام مکعبی و خالص

طراحی مدرن ویلا، اصول مدرنیسم، ساده گرایی و دید جهانی به فضای مسکونی را در ساخت ویلا نمایان میسازد.

نمای ساده خانه ویلایی، فضاهای داخلی روشن پر نور و تداخل حجمی خلاقانه، ویژگی های اصلی این مدل ویلا میباشد.

مدل ویلای مدرن با کرتین والهای شیشه ای، متریال بتن و سیمان و کشیدگی فرم ها، همچنین نقشه پلان ویلایی باز و سیرکولاسیون آزاد، دارای محبوبیت زیادی است.

اگرچه اصول اجرای ویلا مدرن مشخص است اما طرح‌های ابتکاری و اتخاذ رویکردهای متنوع در به کارگیری آنها با در نظر گرفتن به نیاز و سلیقه ساکنان ویلا و کانسپت طرح، منجر به فرم و نمای ویلاهای منحصر به فرد میشود. 

طراحی ویلا دوبلکس

تعریف طراحی ویلا دوبلکس؟

یکی از انواع طراحی بسیار محبوب ویلاسازی، طراحی ویلا دوبلکس است. در این نوع، طبقات ویلا به واسطه راه پله ای آزاد غیر محصور به هم مرتبط میشوند.در واقع سقف این راه پله، سقف نهایی طبقه آخر است و از همین رو یک وید، حول آن شکل میگیرد. 

چرا طراحی ویلا دوبلکس را انتخاب میکنیم؟

ویلایی دوبلکس پر طرفدارترین سبک ویلاسازی است.ویلاها در اغلب موارد برای اقامت یک خانواده هستند، بنابراین طرح ویلایی دوبلکس و نیمه دوبلکس نوع مطلوبی از طراحی به شمار می رود.سقف بلند فضای راه پله و وید ایجاد شده، باعث دلبازی و روشنی فضا میشود.

چه چیز طراحی ویلا دوبلکس را خاص میکند؟

یکی از مزیت های مهمی که در طراحی و اجرای ویلایی دوبلکس وجود دارد این است که، از لحاظ فیزیکی بصری به توسعه فضایی می انجامد و همچنین طبقات می توانند به صورت پیوسته از طریق یک راه پله شاخص با فرمی جذاب به هم مرتبط شوند.

نقشه و پلان ویلا دوبلکس چگونه انجام می شود؟

پلان ویلا دوبلکس باید طوری سازماندهی شود که فضاهای عمومی و خصوصی در ترازهای مختلف ارتفاعی قرار گیرند. سبک رایج بدین گونه است که اتاق نشیمن و پذیرایی با تخصیص بیشترین مساحت به خود در طبقه پایین قرار می گیرند. در جوار آنها آشپزخانه، اتاق ناهارخوری و البته یک سرویس نزدیک ورودی اصلی جای می گیرند و در طبقه بالا اتاق خواب ها، هال خصوصی و سرویس ها و حمام ها، تراس ها و بالکن ها تعریف می شوند.

شایان ذکر است که در بعضی از ویلاهای لوکس که دارای شاه نشین هستند، در بالاترین طبقه ویلا این فضای نشیمن مجلل جای می گیرد که دارای بهترین دید به پیرامون می باشد.

در موارد دیگری از جمله طرحهای اقلیمی منطبق بر شرایط سخت آب و هوایی یا وجود شیب های تند سایت می توان فضاهای خصوصی و خواب را در پناه زمین و سطح پایینی طراحی کرد و طبقه بالا را به فضاهای نشیمن و عمومی اختصاص داد که بهره مند از نور و گرمای خورشید باشند.

طراحی ویلا دوبلکس

شناخت نمونه نما ویلایی دوبلکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که گروه معماری ویلا 1000 توانسته است بیش از 600 نمونه ویلا دوبلکس و غیره ارائه کند.به نحوی که در ویلایی دوبلکس لاکچری، راه پله لوکس، نقطه کانونی فضای داخلی ویلا تعریف می شود.

ساخت ویلا دوبلکس در رویکردهای سنتی تا مدرن امکان پذیر است.

ویلا کلاسیک با تزئینات و دکوراسیون داخلی تجملی شکل میگیرد، در حالی که طراحی های ویلاهای مدرن دوبلکس بر سادگی و ارتباطات فضایی تکیه دارد.

نمای ویلایی دوبلکس با توجه به کانسپت طراحی و پلان ویلایی دوبلکس شکل میگیرد.

ارتفاع زیاد سقف ها و شیشه بندی های گسترده که در سراسر ویلا دو طبقه ادامه دارد، از ویژگی های این نوع نما ویلایی میباشد.

نمونه طراحی ویلا

هر نمونه طراحی ویلا با نگاه به مکان، مساحت، سبک و خواسته‌های کارفرما، ویژگی های متمایزی دارد.طرح خانه های ویلایی می تواند بسیار متنوع باشد.نمونه طراحی‌های ویلا دامنه وسیعی از نمونه ویلاهای کوچک تا طراحی و اجرای ویلا لوکس را در بر می گیرد. ویلا با فضای سبز و طبیعی قابل توجه، به صورت نمونه باغ ویلا نمود مییابد.

در این راستا طراحی باغ ویلا در سبک‌های مختلف محوطه سازی ویلا صورت میپذیرد.نمونه طراحی ویلا با ویژگیهای سایت ساخت ویلا، منجر به ایجاد یک فضای اقامتی ادغام در طبیعت میشود.

آشنایی با نمونه ویلا در سبک های طراحی مختلف معماری، باعث تصمیم گیری های منطقی در پروسه طراحی و ساخت ویلا میشود.

مجموعه کارهای ما شامل طراحی با انواع سبک‌ها و در مناطق مختلف با شرایط خاص و ابعاد متفاوت میباشد.

در این بین نمونه پلان و نقشه ویلایی نیز مختص هر پروژه و با درنظر گرفتن نیازهای کارفرمایان محترم طراحی و ارائه میشود.

طراحی ویلا تریبلکس

ویلا تریپلکس فضاهای بیشتری را در ارتباطی عمودی با یکدیگر تعریف می کند.این ویلا نیز مانند ویلای دوبلکس دارای ارتباط آزاد بین طبقات است.

تفاوت با ویلا دوبلکس این است که از راه پله و ویدها، سه طبقه ویلا به هم مرتبط میشوند.

در این طراحی راه پله‌های ارتباطی می توانند در یک راستا و با یک وید مشترک اجرا شوند.

در این ویلاها طبق چیدمان فضایی پلان، در مکان‌های متفاوتی تعریف شوند.

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلای ایرانی، سبک طراحی معماری محبوبی است که در حوزه طراحی و اجرای ویلا مورد توجه قرار گرفته است.گرچه ساخت ویلا به سبب ماهیت لوکس و ییلاقی خود در نقاط مختلف، تقریبا با رویکردهای مشابهی صورت می گیرد، اما فرهنگ، مذهب و شیوه زندگی مردم، خواه ناخواه، فضاسازی ها را متاثر می کنند.

طراحی ویلا سنتی با رویکردهای مدرن می تواند مبنای ویلا ایرانی قرار گیرد.

در ویلا ایرانی تلفیق ویژگی های اصلی ویلا مانند شفافیت، ترکیب احجام و ارتباط وسیع با فضای پیرامونی با سنت های معماری ایرانی ترکیب شده و منجر به  ویلا ایرانی می شود. 

طراحی ویلا لاکچری

طراحی ویلا لاکچری در اصطلاح به ویلاهای لوکس و بزرگ اطلاق میشود.ویلاهای بزرگ پتانسیل فضاسازی و طراحی‌های خلاقانه ای را دارند.اگر به دنبال ساخت ویلا لاکچری هستید که تمام خواسته ای شما را برآورده سازد.

این نمونه ویلا ها در نقاط مختلف کشور، با شرایط مختلف آب و هوایی و انتظارات متنوع کارفرمایان، شکل گرفته اند.

اما همگی در یک ویژگی مشترک هستند :تجربه اقامتی لذت بخش و لوکس را برای ساکنان فراهم می‌آورند.

نقشه ویلا مدرن یا لاکچری بر مبنای پلان ویلایی ترسیم می شود که دارای چیدمان فضاهای بزرگ و لوکس در کنار فضاهای خدماتی است.

طراحی فضاهای تفریحی و ورزشی سهم مهمی در این پلان دارند.

طراحی داخلی ویلا لاکچری به صورت خاص و با ایده های بی نظیر، همچنین استفاده از متریال لوکس صورت میگیرد.

فضاهای بزرگ و روشن با راه پله‌های شاخص و زیبا، کف ها و سقف‌های صیقلی و براق چشم هر بیننده‌ای را خیره میسازد.

طراحی نما ویلا لاکچری نیز با فرم های خاص و تداخل احجام زیبا و سطوح شیشه خور بسیار شکل میگیرد.

اجرای پنجره‌های بزرگ و کرتین والهای شیشه‌ای به نمای ویلا حالت سیالی میبخشد.

ایده طراحی در ویلا

ایده طراحی از اتودهای اولیه حجم از مفاهیم جدیدی از فضاسازی نشات می‌گیرد.فرم‌های آزاد و محدودیت اندک در فضاسازی، اجرای ایده‌ طراحی ویلای متنوع را میسر می‌سازد.با دیدن نمونه ویلا طراحی و ساخته شده می توانید ایده خود را با ما در میان بگذارید.اگر ایده خاصی ندارید، فقط کافیست تصور خود را از ویلای رویایی خودتان بیان کنید.طراحان خلاق ما، کانسپت اولیه را به بهترین شکل برای شما خلق میکنند.

پلان ویلا دوبلکس مدرن

طراحی پلان ویلا دوبلکس مدرن جهت گیری، مساحت و ارتباطات فضاهای داخلی ویلا را تعریف می‌‌کند.ویلا باید بر مبنای ایده طراحی و سایت پلانی صورت پذیرد که حاوی توپوگرافی زمین است.بهتر است در ابتدا با دیدن نمونه پلان‌های ترسیم شده توسط گروه طراحی ما آشنا شوید.سپس یک لیست از فضاها و خواسته‌های خود را تهیه کنید و در اختیار ما قرار دهید.قرار است شما در این ویلا زندگی کنید پس علاوه بر مسائل تکنیکی، باید راحتی و رفاه شما نیز در نظر گرفته شود.

مثلا ممکن است شما نیاز به یک فضای باز برای برگزاری میهمانی ها، یک اتاق بازی و یا امکانات ورزشی و  تفریحی مانند استخر باشید.جایگذاری صحیح ورودی، راهروها، راه پله و فضاهای عمومی مانند آشپزخانه و نشیمن و فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب ها و حمام ها باید با روابط فضایی صحیح نسبت به یکدیگر صورت گیرد.

طراحی نما ویلا

طراحی نما ویلا  به صورت اصولی، ارزش ساختمان ویلا را دو چندان می‌کند.در هنگام ورود به محوطه ویلا، در دید اول، نمای آن است که نظرها را متوجه خود می‌کند.طرح نما متاثر از پلان، ایده اولیه طراحی و سبکی است که برای ویلا انتخاب کرده‌اید.وجود بالکن‌ها، تراس ها، جایگذاری ابعاد باز شوها، تاثیر زیادی بر نما دارند.تعداد طبقات نیز به نمای آن هویت منحصر به فردی می‌بخشد.نمای ویلا دو طبقه حسی متفاوت از نمای ویلا دوبلکس و نمای ویلا یک طبقه می‌دهد.طراحی سبک ویلا به صورت کلاسیک، مدرن و روستیک، بیشترین بروز خود را در نما دارد.

باغچه در ویلا

ناگفته پیدا است که در شرایط امروزی که به سبب تراکم جمعیتی به ویژه در نواحی شهری، بناهای مسکونی بسیار نزدیک هم ساخته می‌شوند، ویلاها به همراه فضای سبز و طبیعی، در غالب باغ ویلا یا طراحی باغچه ویلا یک موهبت به شمار می‌آید. فضای باز پیرامون ویلا می تواند در برگیرنده فضای سبز و مبلمانی ساده بوده و فضای دنج و دلپذیری را ایجاد کند و در راستای تکمیل نیازهای فضایی ویلا قرار گیرد.

سخن پایانی

  در پایان این نکته را باید بگوییم که ما به عنوان یک گروه معماری که تخصصا در زمینه ویلا فعالیت می‌کند، نمونه کارهای طراحی ویلای زیادی در سبک‌های مختلف ویلا مدرن،کلاسیک، روستیک در کارنامه خود دارد به خود ایمان داریم که با سابقه 15 ساله در این امر توانسته ایم گامی موثر در اعتلای جایگاه طراحی و معماری ویلا و همچینین شیوه‌های نوین ساخت در کشور برداریم که این محقق نبود جز با استفاده از بهترین نخبه‌های معماران حاضر در ایران که این نویدی باشد در پیشرفت و اعتلای کشور در زمینه طراحی ویلا.  

منبع : طراحی ویلا

 چرا و چگونه طراحی اصولی ویلا هزینه های شما را کاهش می دهد؟

هزینه طراحی ویلا هرگز نباید اضافی به نظر آید. بلکه برعکس، هزینه ای که برای یک طرح خوب پرداخت می شود، به طور قابل توجهی هزینه های ساخت ویلا را کاهش می‌دهد. چرا که طراحی معماری ویلا توسط طراح با تجربه و متخصص، دارای اشکالات اندکی است.

به همین دلیل از تغییر طرح در حین اجرا، هدر رفت زمان، انرژی و منابع مالی جلوگیری به عمل می‌آید.

اجرای یک طرح خوب منجر به ارزش افزوده ملک ویلایی میشود.

اگرچه سلایق متنوع، در سبکهای طراحی به خصوص ویلا به وجود می‌آید، اما برنامه فیزیکی صحیح، جانمایی اصولی فضاها و طراحی نمای متعادل، همیشه طرفداران خود را دارد. پس حتی بعد از گذشت سالها جذابیت خود را حفظ میکند و باعث افزایش قیمت ویلا خواهد شد. 

چه زمانی طراحی ویلا را آغاز کنیم؟

عوامل متعددی در پاسخ به این سوال دخیل هستند. معمولا بعد از خرید و آماده سازی زمین ساخت ویلا، اقدام برای طراح ویلا آغاز میشود.

فرآیند مرحله ای ویلا شامل چند مرحله از ایده پردازی کانسپت ویلا تا اجرای نقشه های اجرایی ویلا و فاز دو می باشد.

برنامه زمان بندی را فراموش نکنید.

با مشاوره با یک طراح حرفه ای ویلا می توان زمان مورد نیاز را برای هر مرحله حدودا برآورد کرد. بسته به وسعت طرح و بزرگی ویلا این زمان متغیر است.

فصل ساخت و ساز را در نظر بگیرید.

با کند شدن عملیات ساختمانی در فصول سرد، بهتر است تهیه نقشه ویلا را به این زمان‌ها موکول کرد و زمان مناسب ساخت را به فصول مناسب موکول کرد.

سبک‌های مختلف طراحی به همراه نمونه کار طراحی و ویژگی‌های آن‌ها؟

نمونه طراحی ویلا می تواند دامنه ای از ویلاهای لوکس و بزرگ را تا ویلاهای کوچک ویلاهای مینیمال را شامل شود.اگر شما طرفدار سادگی، تجدد گرایی و فضای باز و روشن در ساخت ویلا  هستید، ما طراحی سبک ویلا مدرن را به شما پیشنهاد میکنیم.

نمونه طراحی های ویلا مدرن در زمره کارهای شرکت طراحی ، Villa1000، سهم شاخصی را به خود اختصاص داده است.این نمونه ها در تمام نقاط کشور شامل پروژه های ویلایی یک طبقه، دوبلکس و تریبلکس است.هر نمونه ویلا مدرن دارای ویژگی های متمایزی بنا بر ویژگی های سایت و خواسته های کارفرما میباشد.

با وجود تنوع ویلاها، نماهای شیشه ای وسیع، ارتفاع بلند سقف ها و فضاهای باز، روشن و دلباز را می توان در تمام انواع مدل ویلا شاهد بود. طراحی چهار نمای ویلا نیز با طرحهای منحصر به فرد و ابتکاری، تفاوت آن را با یک خانه معمولی به خوبی آشکار میکند.